FAQ

FAQs - Pengurusan Aduan Kementerian Pertahanan
Kementerian Pertahanan Malaysia boleh menyiasat aduan-aduan berkenaan kelewatan / tiada tindakan, tindakan tidak adil, kekurangan kemudahan awam, kepincangan dasar dan kelemahan undang-undang, salah guna kuasa/penyelewengan, salah laku anggota awam, kegagalan mengikut prosedur, kegagalan penguatkuasaan dan kualiti perkhidmatan yang tidak memuaskan dan lain-lain yang melibatkan MinDef.

Perlu memaklumkan hubungan anda dengan pengadu. Anda perlu mendapatkan keizinan daripadanya. Bagaimanapun, kami menggalakkan pengadu membekalkan maklumat peribadi termasuk nama, alamat untuk dihubungi dan nombor telefon.

Aduan boleh disalurkan melalui saluran berikut:

  • Talian 1MOCC – 03 8000 8000
  • Aduan Online Melalui Sistem ISPAAA
  • Melalui Surat Rasmi

Aduan anda akan diselesaikan mengikut carta penyelesaian aduan yang telah ditetapkan oleh Mindef